Діяльність учителя в проектній технології
Етап
|
Учитель
|
1.
|
Визначає теми, мотивує учасників, формує
мікрогрупи, допомагає у визначенні мети і завдань проекту кожному учневі.
|
2.
|
Допомагає в розробленні плану дій, знайомить із критеріями оцінки
діяльності учнів на всіх етапах.
|
3.
|
Консультує за змістом проекту, допомагає в
систематизації, узагальненні матеріалів, знайомить з правилами оформлення
проекту, стимулює розумову активність учнів, відстежує практичні дії
виконавців і оцінює проміжні результати кожного учасника, проводить
моніторинг спільної діяльності.
|
4.
|
Консультує з питань підготовки звіту про виконану роботу, захисту проекту, виступає в ролі експерта
на захисті проекту, бере участь в аналізі виконаної роботи, оцінює внесок
кожного з виконавців.
|
5.
|
Організовує презентацію учнівських робіт та
оцінює результати роботи кожного учня.
|
Про проектну діяльність учнів у
навчально-виховному процесі
Ключовою ознакою сучасної загальної середньої
освіти є компетентнісний підхід до навчання. Необхідною умовою формування
компетентності учнів є діяльнісна спрямованість навчального процесу, яка
передбачає постійне включення учнів у різні види педагогічно доцільною активної
навчально-пізнавальної діяльності з метою здобуття нових знань та умінь, а
також практична її спрямованість на їх використання.
Ефективним засобом формування предметної і
життєвої компетентності учнів у процесі навчання є навчальні проекти, які вже
тривалий час упроваджуються в шкільну практику.
Метою навчального проектування є створення
педагогом таких умов під час освітнього процесу, за яких результатом є
індивідуальний досвід проектної діяльності учня. Учитель здійснює управління
такою діяльністю і спонукає до пошукової діяльності учнів, допомагає у визначенні
мети та завдань навчального проекту, орієнтовних прийомів дослідницької
діяльності та пошуку інформації для розв’язання окремих навчально-пізнавальних
задач.
Під час виконання навчальних проектів вирішується
ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань:
розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно
конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі,
активно розвивається критичне мислення, сферу комунікації тощо. У проектній
діяльності важливо зацікавити учнів здобуттям знань та умінь, які обов’язково
знадобляться в житті. Для цього необхідно зважати на проблеми реального життя,
для розв’язання яких дітям потрібно застосовувати здобутті вміння та знання. У
такому випадку учні відчувають потребу в знаннях.
У
проектній роботі учні здобувають ключові
навички: постановка проблеми, планування роботи, пошук, збирання, обробка
інформації, створення продукту та презентація результатів роботи.
Таким чином, проектне навчання сприяє розв’язанню таких педагогічних цілей:
Таким чином, проектне навчання сприяє розв’язанню таких педагогічних цілей:
створення
позитивної мотивації під час навчання;
формування
навичок розумової праці, розвиток умінь аналізувати, виокремлювати
найважливіше, робити висновки;
формування
прийомів групової роботи в колективі;
розвиток
індивідуальних здібностей та особливостей мислення;
удосконалення
навичок писемного та усного мовлення.
Розрізняють такі види проектів.
Дослідницькі проекти – потребують добре обміркованої структури,
повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру:
визначення методології дослідження, тобто теми дослідження, аргументація її
актуальності, предмета й об’єкта, завдань і методів дослідження, формулювання
гіпотез, розв’язання проблеми і вибір шляхів її розв’язання.
Творчі проекти – не мають детально опрацьованої структури
спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому
результату й формі його представлення (стіннівка, відеофільм, свято тощо)
Інформаційні проекти – спрямовані на збирання інформації про
який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлення учасників проекту з цією інформацією, її аналіз і
узагальнення фактів.
Практичні проекти – розв’язання практичних завдань «замовника»
проекту і як результат – розробка
наочного посібника, макету, приладу, обладнання, рекомендацій щодо їх
використання.
Ігрові (рольові) проекти – образне відображення реальних процесів і явищ в
сценічних формах, ігрових ситуаціях – як результат, моделювання реального
об’єкту.
Інколи можна поєднувати вказані типи
проектів.
Схема з ресурсу: "Блог вчителятрудового навчання Масенка Володимира"